Návod na ideálny pitch: Pripravte si 75 slov, ktoré zaujmú každého investora

STARTUPY  19. 8. 2022

Práve ste nastúpili do výťahu s vaším potenciálnym investorom. Máte presne tridsať sekúnd, aby ste ho zaujali svojím nápadom. Zhlboka sa nadýchnete, otvoríte ústa... a nič. V hlave sa vám preháňa jedna myšlienka za druhou, no nemáte poruke prezentáciu svojho projektu a niekoľko hodín na to, aby ste ho dokázali podrobne opísať a vysvetliť.  
 

Málokto je talentovaný rečník a dokáže predniesť perfektný prejav pod časovým tlakom, hlavne, keď sú v hre veľké peniaze a často aj budúcnosť celého projektu. Ako nepremeškať svoju šancu a upútať pozornosť druhej strany, aby sa o vašom riešení chceli dozvedieť viac?

Tipy na úvod

  1. Premýšľajte o svojom elevator pitch, teda krátkej prezentácii svojho nápadu, ako o Twitter verzii svojho podnikateľského plánu. Iste, za 30-sekúnd stihnete povedať viac ako 280 znakov, ale obťažovať niekoho viacerými tweetmi by vyzeralo ako spam.
  2. Sledujte svoj prejav. Väčšina ľudí dokáže vysloviť a vnímať stodvadsať až dvesto slov za minútu, takže viac ako sto slov sa do pol minúty určite nezmestí. Pokojná a pomalšia reč však vzbudzuje v druhej strane dôveru a dokazuje vaše znalosti, takže použite maximálne sedemdesiatpäť zrozumiteľných slov.
  3. Nebuďte leniví a pravidelne zlepšujte svoj pitch.  Nebojte sa trénovať ho pred zrkadlom. Nikdy neviete, kedy príde príležitosť skúsiť to znova. Efektívny business networking znamená, že máte vždy poruke eso v rukáve, vizitku a úsmev na tvári.

Pripravte si svoj elevator pitch

Počas polminútovej prezentácie svojho startupu by ste mali spomenúť toto:

  • Identifikujte problém
  • Predstavte svoje riešenie
  • Vysvetlite, prečo by mal investor veriť práve vám
  • Definujte value proposition
  • Vyzvite na konkrétnu akciu

Na prípravu sa odporúča použiť šablónu Harvard-MIT. Ku každému z uvedených bodov vytvorte jednu stručnú vetu. Pamätajte pritom na hlavný cieľ svojho prejavu: vyzdvihnúť jedinečnosť vášho riešenia a zamerať sa na hodnotu, ktorú prináša zákazníkovi.

  • Problém: „[Zákazník] je často frustrovaný ťažkosťami spojenými s [Akcia].“
  • Riešenie: „[Vaše nové riešenie] eliminuje potrebu zákazníka používať [Jeho staré riešenie].“
  • Prečo práve vy: „Po [Čas], [Typ zákazníka] dôveroval [Vaša spoločnosť] pri poskytovaní najlepších riešení pre [Oblasť pôsobenia zákazníka].“
  • Value proposition: "S [Vaše nové riešenie] môžete [minúť menej/zarobiť viac] [čas/peniaze] na [Akcia].“
  • CTA: „Zavolám vám, aby som sa dozvedel viac o vašej situácii [Získať kontaktné údaje]. Ďakujem za váš čas.“

Nezabudnite na hlavný cieľ svojho prejavu: vyzdvihnúť jedinečnosť riešenia a zamerať sa na jeho výhody.

Ako bude takýto elevator pitch vyzerať v praxi?

Môžete sa inšpirovať príkladom Alana Vyšína, spoluzakladateľa a šéfa Investown, ktorý má skúsenosti zo startupovej komunity v Silicon Valley.

Mnoho ľudí sa obáva, že na investovanie do nehnuteľností treba mať naozaj veľa peňazí. Okrem toho je kúpa bytu komplikovaný proces, nehovoriac o starostlivosti o nájomníkov. Investown je webová a mobilná aplikácia, ktorá vám umožní investovať do konkrétnych bytov podľa vášho výberu. Potom od nich každý mesiac dostanete časť nájomného. Žiadne vstupné poplatky, žiadne zbytočné papierovanie a už za 5 minút.

Chcete sa dozvedieť viac? Pozrite sa na stránku investown.cz a zostaňme naďalej v kontakte.

Blog a novinky

Startupový slovník pre pokročilých

Investor potrebuje dostať informácie stručne a fakticky.